Прощавай, друже!

• Wodan 14-06-2015 1121 2
Він приїхав з нам не з річки, а дуже гарного і чистого ставка. Так вийшло, що ввечері ми з сином ловили піскарів та окунчиків, а потім я займався шашликами, а малий запплутав вудки. Я прокинувся на світанні, перевірив свої снасті на коропа і вирішив разплутати вудки. Виявилося, що все зплутане приладдя лежало у воді, а на одному з гачків сиділо мале соменя. Надворі був кінець серпня й соменяті лишалось плавати ще десь місяць, а потім чекати весни в хододній воді без особливої активності.

Я мав досвід тримання дикої риби в акваріумі, головне - постійна подача кисню. І ми забрали його з собою. Сом риба дещо специфічна - вдень він спав, спочатку просто на грунті, а весною я знайшов йому симпатичну корчу і в нього зїявився дім.

Перші два тиждні він не їв, певно боліла рана від гачка та ще й стресс від переселення. Пітом я почав експериментувати, спочатку я давав йому черв'яків. Було цікаво спостерігати, як запах черв'яка непокоїть рибу, вона пливе в напрямку їжі, потом аккуратно обмацує вусом червяка. І ... наступної миті черв'яка вже немає. Потім я багато раз бачив я живиться сом, як розширюються зябра і потік води разом зі здобиччу зникає в пащі. Він ів червей, курячу печінку, шматочки двібної риби. Я купував йому базарних живців-верховок. Першого разу я зробив їм акліматизацію і запустив всіх до акваріуму. Наступну неділю я мойже не бачив сома - вночі він відїдався, а вдень ховався. Потім я змінив тактику - живця я тримав на балконі, а сома кормив 2-3 рибками раз в два дні. Так живці жили довше, а ми з сином могли подивитись за його полюванням. Годування акул нудне в порівнянні з тим як їсть сом.

Одного разу я кинув йому шматок курки гриль і зрозумів, що історії про наживку в вигляді смаженого горобця не далекі від правди. Колись в вересні я наловив бичків та щипавок, і вони теж прийшлись йому до душі. Взагалі, всеїдність цієї риби просто вражала - сом пристосований до життя набагато краще інших хижаків наших водойм. Те як він обмацує приманку і як відчуває металл, говорить про важливість ховання ців'я гачка - я буду використовувати для цього термоусадочку трубку.
З вересня до кінця травня мій сом виріс майже в два з половиною рази і йому стало затісно в акваріумі. Він вже не висів в товщі води, а бився о скло та корчі. І вчора я дивився на його вечірню активність і не витримав: відлив з акваріуму води та впіймав сома. Він майже не поміщався в немаленький акварімний сачок.

Ще одним важливим моментом була необхідність вмовити сина, що його сом виріс і йому пора на волю. Так ми зібрались опівночі і пішли зариблювати Псел. Вода вже тепла, тому й акліматизація була недовгою. Він виплив з відра, озирнувся і поплив подали від світла. А ліхтар вихоплював в воді сейгоднішніх рибенят - сому буде що їсти. А годування живою рибою підтримувало в ньому хижацькі інстинкти.

Прощавай, друже! Рости великим!